"No one owns the brand of Sweden more than its people. With this initiative we let them show their Sweden to the world," says Thomas Brühl, CEO of VisitSweden, the tourism ministry that had been updating the @sweden account since January 2009.
Curators of Sweden is based around the idea that no single voice can represent the country, so a slew of guest Swedish curators will do the best job to portray the national character.
Travelers will be able to link Facebook and LinkedIn profiles to their check-in information; though KLM says the service will be available to all passengers checking in online, travelers can choose whether or not to make their profiles publically available.
The basic concept, writes Global Pulse’s Robert Kirkpatrick, is a global data commons. Companies, governments, and individuals contribute anonymous, aggregated datasets from all over the world. Kirkpatrick points to the work of researchers who are pushing the boundaries of thinking about open data: Georgetown University Professor Michael Nelson’s ideas about how companies can benefit from greater transparency through "strategic leaking," as well as Jane Yakowitz’s The Tragedy of the Data Commons, which warns against the idea of personal data as property, arguing that it should be considered a protected public asset to enable public policy research (you can see her present on the topic here).
Global Pulseのロバート・カークパトリックは、世界規模でのデータコモンズを実現することが「データ・フィランソロピー」の基本コンセプトであると述べている。企業や政府、あるいは個人が、個人が特定できない形で集約されたデータセットを、世界中から提供するのだ。またカークパトリックは、オープンデータの可能性を追求している研究者たちの研究成果を紹介している。その一人、ジョージタウン大学のマイケル・ネルソン教授は、企業が「戦略的リーク」を通じてより大きな透明性を実現し、利益を手にすることができると主張している。またジェーン・ヤコビッツは「データコモンズの悲劇」と題された論文の中で、「データは個人の所有物である」という概念に対して警告を発し、データが保護された公共財であり、公共政策研究を可能にするものとして捉えられるべきだと論じている(彼女の主張はこちらで確認することができる)。
参加者はスマートフォンアプリの地図上に表示される別の参加者が持っているバーチャル MINI クーペを追いかけ、50メートル以内に近づけばそれを奪い取ることができる。奪い取ることに成功すれば、今度は多くの参加者から"追われる立場"になり、バーチャル MINI クーペを死守したければ追いかけてくる参加者から逃げなければならない。スマートフォンアプリを使ったバーチャルなゲームでありながら、その舞台は東京都23区全域というリアルな街。このスケールの大きさが、ユーザーの間で話題になっているようだ。
For example, if someone likes Lady Gaga, the most obvious product to recommend is her albums. But a fan would likely already own those. A better gift is something more special — a collector’s item or a limited edition. That’s a more complex problem.
Since gifting is a practice humans naturally struggle with, maybe algorithms can do a better job?
After using Shopycat, Harinarayan learned his wife was a fan of “Game of Thrones,” the TV series on HBO. She has posted several times on Facebook about the show, but he hadn’t noticed. “Facebook is so transient and things flow by. Here’s a way to aggregate it all and put it one place,” he said.
Harinarayan氏(アプリを制作したWalmartLabsの創設者)はShopycatを使い、彼の奥さんがHBOのテレビ番組"Game of Thrones"を楽しみにしていることを発見した。彼女は番組について何度かFacebook上でコメントしているのだが、彼は気付いていなかったのである。「Facebook上の情報は一過性で、すぐに流れてしまう。そこで情報を一箇所にまとめるツールの出番だ」と彼は述べた。
最近のコメント